Hejsan, jag är Anu, en expert inom sociala medier samt en ivrig, hobby trädgårdsmästare.
Jag har arbetat med sociala medier inom kulturfältet för flera museer och konstgallerier.
De senaste åren har min firma anlitats flitigt av museer och kulturella evenemang. Jag har hjälpt konstnärer med att göra analyser av sociala medier och organiserat workshops i användningen av sociala medier.
Jag har lärt mig att jämföra de olika programmen inom sociala medier och att urskilja den bästa kombinationen för ett effektivt flöde i sociala medier. Jag vet vilket innehåll som fungerar i vilka kanaler och jag vet vilken big data man ska hålla reda på. Jag har koll på när och hur ofta man ska publicera i vilken kanal och var man letar efter de bästa hashtaggarna. Jag vet hur betald marknadsföring fungerar inom sociala medier och algoritmernas anatomi. Allt jag har lärt mig har övertygat mig om att kultur behöver egna sociala medier.
Jag tror att sociala medier är ett verktyg som kan användas bra eller dåligt, på gott och ont. Sociala medier kan sprida sann eller falsk information. De kan marknadsföra ett snabbt och flyktigt mode, samt framhäva något från att vara en liten gräsrotsrörelse, till att bli en betydande influenser. Jag tror att kulturens skapare är de i vars händer de mest välmående trädgårdarna skapas -så länge verktygen är i deras besittning. Algoritmer kan inte lära sig om konstens inre väsen, men konstnärer kan lära sig om algoritmer. Konstnärer kan även lära sig om tekniken bakom sociala medier och använda sociala medier som sina tjänare. Låt mig hjälpa dig.